Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vybraných výukových materiálů se zaměřením na prezentaci gramatického učiva
Červáková, Terezie ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
parciální analýzou dvou výukových materiálů, které se využívají výuce němčiny jako cizího jazyka které jsou často používány na středních školách k výuce německého jazyka na úrovni Analýza těchto materiálů se soustřeďuje na prezentaci gramatického učiva. Teoretická část této práce se zabývá výukovými metodami, současnými trendy a také rolí uče praktické části této diplomové práce je provedena analýza prezentace a nácviku vybraných gramatických jevů a klasifikace cvičení, která se ve výukových materiálech nacházejí. Praktická část dále představuje výsledky testu, kte základě vybraných gramatických jevů na Akademickém gymnáziu, škole hlavního města Českých Budějovicích. Na Akademickém gymnáziu je vyučován německý jazyk podle učebnicového souboru je vyučován podle době zadávání testu v učebnicovém obou třídá prezentovány a nacvičovány, a tyto gramatické jevy byly obsaženy v testu a zároveň analyzovány. Výsledky testu prokázaly, že třída, která se učí pomocí testu lepších výsledků, a zároveň stanovily, že induktivní metoda, která je v použita, byla v tomto případě efektivnější. Klíčová slova: gramatický jev, jazyková úroveň, výukový materiál, výuka němčiny,
Mistakes of Czech Learners of German in Writting
Nováková, Veronika ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit dem Thema der Fehler beim Schreiben im Deutschunterricht. Als Ziel setzt sie sich die Festlegung und Beschreibung der Fehler auf Sprachniveaus A1, A2 und B1 und zugleich die Einführung einer neuen Fehlerklassifikation und Fehlerkennzeichen, die für beide Lehrer und Schüler einfach verwendbar und verständlich sind. Dabei wird die Frage gestellt, ob die Typen der Fehler mit dem Sprachniveau zusammenhängen. Anders gesagt ob manche Fehler nur auf einem bestimmten Sprachniveau erscheinen oder überall zu finden sind. Zuerst wird das Thema der Fehler und der Fertigkeit Schreiben theoretisch beschrieben. Der folgende praktische Teil der Arbeit widmet sich der Untersuchung, an der 75 Schüler aus zwei Gymnasien teilgenommen haben. Es wurde ihnen die Schreibaufgaben aus unterschiedlichen Standardprüfungen Deutsch als Fremdsprache auf Niveaus A1-B1 gegeben. Die einzelnen Schreibaufgaben werden korrigiert und die Ergebnisse der Untersuchung werden je nach dem Sprachniveau in eine übersichtliche Tabelle gegeben, kategorisiert und näher beschrieben. Schließlich werden die Fehler in Bezug auf ihre Häufigkeit analysiert. Die Untersuchung hat gezeigt, dass bestimmte Ausdrücke auf den drei Niveaus oft falsch verwendet werden, machen davon sind sogar problematisch auf allen...
Práce s literárním textem ve výuce německého jazyka na 2. stupni základní
ANDRASCHKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na literární texty ve výuce německého jazyka na 2 . stupni základní školy a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Podstatou práce je vymezení toho, jaké místo zaujímá literatura a práce s literárním textem v současné výuce německého jazyka ve srovnání s tím, jak tomu bylo v minulosti. Analýza výskytu literárních textů ve výuce a práce s ním je vypracována na základě učebnicových a doplňkových materiálů německého jazyka, které byly a jsou využívány na našem území.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.